Účastníci MHD nie sú spokojní s vystupovaním revízorov

26.12.2007 Prešov

Prešov 26. decembra (TASR) - Spoľahlivosť, rýchlosť a cenu cestovného považujú Prešovčania za najdôležitejšie vo fungovaní mestskej hromadnej dopravy (MHD). Vyplýva to zo záverov ankety, ktorú po prvý raz uskutočnil ...
Po mesačnej analýze vyplnených dotazníkov prezentoval výsledky ankety riaditeľ DPMP Peter Janus. Do prieskumu sa zapojilo 715 ľudí, čo Janus považuje za dostatočný počet. Priamo na zastávkach MHD získali anketári vyjadrenia od 312 osôb, viac - 403 ich odpovedalo na dotazník zverejnený na internetovej stránke DPMP.
Janusa prekvapilo, že ani jedna vopred definovaná oblasť nedostala od klientov MHD v priemere štvorku a pätorku. Účastníci prieskumu boli najspokojnejší s dostupnosťou informácií, spoľahlivosťou fungovania a s vystupovaním vodičov vozidiel MHD. Naopak najčastejšiu - približne 40-percentnú nespokojnosť vyjadrili v súvislosti s vystupovaním revízorov. S cenou cestovného MHD bola nespokojná zhruba jedna tretina účastníkov ankety.
V dotazníku mali Prešovčania možnosť vyjadriť aj svoje predstavy o fungovaní MHD a zlepšení služieb DPMP, ktorý je 100-percentnou spoločnosťou mesta Prešov. Objavili sa napríklad hlasy, aby revízori vedeli aspoň jeden cudzí jazyk a mali vyššie kompetencie. Janus povedal, že niektoré pripomienky nie sú v danej situácii uskutočniteľné, ale napr. požiadavku na obnovu vozového parku nízkopodlažnými vozidlami budú realizovať tak ako v predchádzajúcich rokoch.
 

Vyberte región